Aditya Birla Health Insurance - Policy Not Issued for 45+ Days and 60% Premium Deducted Upon Refund Request
Reference details
- Porting Application Delay
- ***************
- Amount Retained
- ***************
- Refund Received
- ***************
Source links
History
Case filed
System · 22 Oct 2026, 6:15 pm
Comments (2)
- Aditya Birla Health Insurance (via email)Company
Received via email from the company's official address · Sender: care.healthinsurance@abhiservice.adityabirlacapital.net.in
Dear Customer, Thank you for reaching out to Aditya Birla Health Insurance. We were unable to trace your policy using the email ID from which your concern was received, as it does not appear to be registered in our records. To assist you promptly and ensure we address your request accurately, we kindly request you to write to us from your registered email ID. Alternatively, you may share any one of the following details to help us identify your policy: Policy Copy or Health Card Copy, Policy Number, Member ID, Registered Mobile Number, Any Previous Service Request Number or Claim ID. Once we receive the above details, we will be happy to assist you further. Warm Regards, Customer Care Executive Aditya Birla Health Insurance Co. Ltd.
- Aditya Birla Health Insurance (via email)Company
Received via email from the company's official address · Sender: abhi.service@abhiservice.adityabirlacapital.net.in
Dear Customer, Thank you for reaching out to Aditya Birla Health Insurance Co. Limited. We acknowledge the receipt of your email. We have registered the same with us under Case No. 31193213 for your reference and are actively working on resolving your concern. You can track the status of your request through the Activ Health App. We request you to quote the above Case Number in all future communications and to avoid raising duplicate or multiple requests of similar nature. Warm Regards, Customer Service Team Aditya Birla Health Insurance Co. Ltd.
Log in to comment or upvote.
More complaints about Aditya Birla Health Insurance

Aditya Birla Health Insurance - Lack of Transparency and Unexplained Deductions in Cashless Hospitalization Claim
A refund received, but the questions around my health insurance claim remain unanswered. I was admitted to Manipal Hospital, Dwarka, on 7 September 2026 and discharged on 11 September under the cashless facility with Aditya Birla Health In
0
Aditya Birla Health Insurance - Criticism of Claim Rejection Tactics and Ineffective Regulatory Grievance Systems
How Insurers Reject Valid Claims: Weaponizing Pre-Existing Conditions: Insurers often dig through medical histories to deny claims based on past, undisclosed ailments that have absolutely no medical correlation to the current emergency. O
0
Aditya Birla Health Insurance - Health Claim Rejected for Hysterectomy Citing Unrelated Pre-Existing Conditions in Violation of IRDAI 5-Year Moratorium Rule
Unresolved Claim Rejection & IRDAI Moratorium Rule Violation | Policy No: 31-25-0434108-00n Dear Mr. Mayank Bathwal, I am writing to directly escalate a critical issue regarding a repeatedly rejected health insurance claim that requires yo
0
Active Insurance Policy Deleted Without Consent and Ghosted After Claim Rejection
Aditya Birla Health Group Insurance - Such a fraud company you are? You have deleted my active policy without my consent. You told me my premium will be refunded after my claim was rejected. You asked for my dad's death certificate to proce
0
Can an Underwriter Reject Your Request without a Valid Reason? 🔍⚠️
Headline: Can an Underwriter Reject Your Request without a Valid Reason? 🔍⚠️ I am taking a brief break from sharing my regular updates today to highlight a critical consumer rights issue regarding Health Insurance Portability. Recently, my
0All Aditya Birla Health Insurance complaints, customer care & support →